tirsdag den 23. juni 2015

Byggeuge 6 - Del 1 - Spærrene skal rejses

I dag var vi rigtig spændte på at komme ud på grunden, da spærrene, efter planen, bliver rejst, men da vi kom derud omkrig 14-tiden, var håndværkerne i færd med at pille tingene ned, da de opdagede at højden på betonvæggene ikke var den rigtige. Så dagens arbejde var altså desværre spildt.

Så i morgen, tirsdag, kommer murerne ud og murer væggen op til den rigtige højden, hvorefter tømrerne vender tilbage igen på byggepladsen onsdag og fortsætter deres arbejde. Ærgeligt, men tømrerne forsikrede at de nok skulle holde tidsplanen. 

Jeg havde godt nok studset over at betonvæggene ikke havde den rigtige højde, men slog det altid hen med, "at de nok havde styr på det". 


Dét vil jeg fremadrettet lave om på og spørge ind ligeså snart jeg kommer i tvivl om noget. Hellere at spørge én gang for meget end én gang for lidt.

Derfor vil jeg også forhøre mig hos byggelederen om hullet til vinduet inde på det store badeværelse, som jeg synes sidder for lavt. Jeg rager højere end toppen af vinduet og det må da umiddelbart være en fejl. Det er ihvertfald ikke det vi har ønsket os.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar